Wednesday, April 30, 2008

هكذا انا وهكذا ولدت


Friday, September 21, 2007
اعادة لهذا البوست الذى يعبر عنى واحتاج أن أقرأة مرات ومرات ومرات
هكذا أنا وهكذا ولدت

قال لى : أتعرفين انى احبك
أجبت :نعم
قال فلما تعانديننى وتبتعدين عنى
قلت ومن قال انى ابتعدت
تلك هى أنا
وهكذا ولدت
قال : وما أدراكى أننى عدت
قلت :قلبى حبيبى ولذا كتبت لك رسالتى الأتية تلك
حبيبى الأن صديقى الأمس واليوم وغدا
تمنيت لو أنى أستطيع الطيران لأتى اليك لأقفز بين أحضانك
وأنا اضحك بأعلى صوتى
لتنساب الكلمات الرقيقة من بين شفاهى
لأصبح أنثى مرة أخرى
لأتكلم وأتكلم ويصير الكون أجمل وأجمل
لأحكى عن حكاياتى المجنونة وهيافاتى اليومية وامارس طفولتى التلقائية
لأستمع لعينيك وتلتقط أذناى بصعوبة حكايا شفتيك
لنتكلم فى كل شئ وأى شئ لنصير صديقين ثم نتحول لعاشقين
لنختلف ونحب
ليصير الكون أجمل
حينما تذكرتك حبيبى
تذكرت أنى مازلت أعيش حياتى بين حنايا قلبك
حاولت الأبتعاد عنك ففشلت
حاولت الفرار فعدت
مستسلمة لذكرياتى معك
ضاع النوم من عينى حبيبى وأنا اشتاق اليك
أختلفنا وعدنا
فأنت حبيبى وصديقى
جاوبنى وهو يضحك
مجنونة
رددت
لا بل أنثى
هكذا أنا وهكذا ولدت

6 comments:

فاتيما said...

إيه يا نرمين الجمال دا
دى قصة الحب اللى مفيش غيرها فى كل قلب و مهما يمر فى حياتنا ناس مفيش غيره هوه و بس ....
كلامك لمس قلبى قوى
و حنينك دا يا رب يلاقيله مرسى يرسى عليه بقى و قلبك يلاقى اللى يستاهله
تحياتى للقلب الدايب رقة دا اللى هوه قلبك

سمراء said...

من 21 سبتمبر 2007 الى الان تراودك هذه المشاعر
تظهر وتختفي ثم تعود تظهر مرة اخري
اؤكد لك ان المسافة التي بين الاختفاء والظهور اطول وبين الظهور والاختفاء اقصر
وذلك بمرور الوقت
احييك
سمراء

كلاكيت تانى وتانى said...

ياحبيبتى ربنا يخليكى الحبيب موجود بس انا اللى صعبة فقراراتى واحتياراتى عشان كدة كتبت هكذا انا وهكذل ولدت والمشكلة الراجل مخ والست قلب وزى ما قالوا الرجال من الزهرة والنساء من المريخ
وحشتينى

كلاكيت تانى وتانى said...

سمراء طبيعى ان اشعر بنفس المشاعر مهما طال الوقت يا عزيزتى فأنا ما زلت انا لم اتغير ولم اتبدل
تحياتى

بنت مصريه said...

جميل قوى البوست ده بجد احييكى

tamer.sala7 said...

بس ازاي تجيلك نفس المشاعر في وقت مش قريب من بعضه